آخرین اخبار
کد مطلب: 80848
تکنيک هايي براي انجام مصاحبه استخدامي
تاریخ انتشار : 1393/07/09 06:53:42
نمایش : 2738
مصاحبه هاي استخدامي نقش مهمي را در استخدام افراد بازي ميکنند زيرا در اين مرحله شما بايد با قدرت بيان بالا و داشتن روابط عمومي خوب بتوانيد توجه کارفرما را جلب کرده و استخدام شويد.
به گزارش سلام لردگان، داشتن يک مصاحبه ي استخدامي موفق مستلزم رعايت يک سري جزئيات است که مهم هستند و البته تکنيک هايي که بايد در زمان انجام مصاحبه به کار ببريد. همين که شما نتوانيد پاسخ درستي به سوالات کارفرما بدهيد و يا سر وقت حاضر نشويد و لباس مناسبي نداشته باشيد باعث ميشود که شما در مصاحبه رد شويد.

از مهمترين تکنيک هايي که بايد در زمان استخدام شدن و در زمان انجام مصاحبه آنها را رعايت کنيد داشتن رزومه ي کامل، توانايي شما براي انجام شغل مورد نظر، علاقمندي تان به کار و تمرکز و در کار است. همان تصوير اوليه اي که کارفرما از شما در ذهن خود دارد باعث استخدام شدن يا رد شدن شما در مصاحبه خواهد شد.

هيچگاه دروغ نگوييد مخصوصا در مورد سابقه ي کاري و نحوه ي انجام کار نبايد به کارفرما دروغ بگوييد اين يعني اينکه بايد دقيقا روز و ماه و سال کار شما در رزومه يا زمان مصاحبه بيان شود صداقت تان را از همان ابتدا نشان دهيد. قبل از انجام مصاحبه سوابق کاري را که داريد با تاريخ دقيق براي خودتان مرور کنيد و مطمئن شويد که در درجه ي اول رفتار شما براي جذب و استخدام مهم است تا سوابق کاري تان. از شرکتي که ميخواهيد براي استخدام برويد پرس و جو کنيد و ماهيت کاري شان را بپرسيد که در چه زمينه هايي فعاليت ميکنند.

در مصاحبه هاي استخدامي هرگز نبايد مطالب حاشيه اي يا غير مهم را بيان کنيد فقط بايد از کار و سابقه کاري خود سخن بگوييد. سوالات کارفرما را با دقت گوش داده و به آنها پاسخ صحيح بدهيد اگر از شما در مورد مسئله اي سوال شد اندکي تامل کنيد و بعد پاسخ دهيد. ممکن است کارفرما در مورد علاقه ي شما به کار بپرسد به همان ميزان که به کار علاقه داريد توضيح دهيد يا اگر لازم بود از کارفرما بپرسيد تا کار را براي شما توضيح دهد.

همچنين همانطور که در گزارشات قبلي هم گفته شد استفاده از عطر زياد و ادکلان باعث آزردگي خاطر خود و شخص مصاحبه کننده مي شود پوشيدن لباس مناسب و عدم صحبت با موبايل بسيار نکات مهمي است بنابراين در اين موارد دقت کنيد.

اما آنچه که بايد در زمان مصاحبه بگوييد پيش زمينه ي کاري شماست. ارتباط کلامي صحيح يک امتياز محسوب ميشود بايد واضح و دقيق صحبت کنيد گاهي اوقات ممکن است لازم باشد چند ثانيه تامل کنيد و بعد پاسخ دهيد بنابراين اگر شما قدرت بيان بالا داشته باشيد و روابط عمومي قوي درصد بالايي از موفقيت را در مصاحبه بدست آورديد. هميشه قبل از صحبت کردن فکر کنيد و بعد پاسخ کارفرما را بدهيد. ميتوانيد تمرين و پرسش و پاسخ را در خانه تمرين کنيد اين براي کساني که از مصاحبه هاي استخدامي واهمه دارند بسيار مفيد است.

گوش دادن يکي ديگر از مهارت هاي مهمي است که شما بايد در زمان استخدام آن را رعايت کنيد. حتما خوب گوش بدهيد و ارزيابي کنيد که کارفرما از شما چه پرسيد گاهي اوقات براي پاسخ بايد از يک پيش زمينه صحبت کنيد تا به پاسخ اصلي برسيد بنابراين کارفرمايان اغلب دوست ندارد سوال را تکرار کنند شما بايد به اندازه ي کافي تمرکز لازم را داشته باشيد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس